تشنه

روز از نو روزی از نو

تشنه

روز از نو روزی از نو

دستاورد گشت خیابانی

  چند روز پیش تو خیابون داشتم بر می گشتم خونه. یه زن چادری که فکر نکنم بیشتر از ۳۵ سالش باشه اومد طرفم و با لبخندی عجیب و غریب به من گفت که پسر مریضی تو خونه داره و اگر می تونم کمکش کنم.

  راستش من عادت ندارم به کسانی که توی خیابون ادعا می کنن فقیر هستند (گداها) کمک کنم، امّا گاهی اوقات بدون دلیل خاصی این کارو می کنم. این دفعه هم یه پونصدی از جیبم در اورودم دادم بهش. اونم خیلی ساده تشکر کرد و رفت.

  بعد از این که رفت شم جامعه شناسانه ام(که البته خودم می دانم که درون مایه و محتوای زیادی ندارد و بیشتر جو گیری هستش !) گل کرد و راه افتادم دنبالش تا عکس العمل مردم رو ببینم.

  نتیجه جالب بود: تو حدود سی نفری که ازشون درخواست کمک کرد تنها یک نفر پول داد(به غیر از خودم).

  نکته ی جالب دیگه این بود که خیلی نمی تونستی از قیافه ها پیش بینی کنی که پول میدن یا نه. امّا به طور کلی قیافه های فاشیونی(فَشنی) و به روزتر(سوسول گونه تر) و افراد به اصطلاح با کلاس تر کم تر توجه می کردند و حتی به صورت او هم نگاه نمی کردن و یه نه هم به اون نمی گفتن. این رفتار منو یاد مردم کانادا توی شهرهای بزرگ میندازه.

  خوب انگار هیچ چیزی نمی تونه جلوی روند گذار از سنتی به مدرن رو بگیره و این وسط (این وسط همون جوامع جهان سوم و در حال گذارند) و همچنین در مقصد خیلی چیزها نابود میشن. 

نظرات 6 + ارسال نظر
حمیدرضا سه‌شنبه 16 اسفند 1384 ساعت 10:13 ب.ظ http://www.silverchance.blogfa.com


سلام دوست عزیز
ما برای کسب درامد از اینترنت محیطی شفاف وساده و قانونی(مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی) برایتان مهیا نموده ایم.
سایت فرهنگی ایران بین به عنوان تنها راه قانونی کسب درامد اینترنتی در ایران افتخار آنرا دارد که اصول سیستم شبکه ای خود را مطابق با مصوبه قانون مجلس شورای اسلامی در مورد تجارت الکترونیک و نتورک مارکتینگ در ایران همسو نماید.
شما میتوانید بدون پرداخت هزینه عضویت و با ثبت نام رایگان و به میزان فعالیت خود درامدی از 2 تا بیش از 50 هزار تومان در روز رو بدست آورید...
اگر امکانش هست آدر س وبلاگ من تو پیوند اتون قرار دهید
http://www.silverchance.blogfa.com





امیررضا سه‌شنبه 16 اسفند 1384 ساعت 11:07 ب.ظ

کار جالبی بود.خوشم اومد.

سهیل چهارشنبه 17 اسفند 1384 ساعت 05:32 ب.ظ

این جمله ات خوب بود : (که البته خودم می دانم که درون مایه و محتوای زیادی ندارد و بیشتر جو گیری هستش !)

سینا چهارشنبه 17 اسفند 1384 ساعت 05:43 ب.ظ http://teshne.blogsky.com

نظر لطفت هست سهیل. اما قبول کن که از اون خز بازاری که تو راه انداختی خیلی بهتره ! حاضرم رو این موضوع مفصل بحث کنم !

سهیل چهارشنبه 17 اسفند 1384 ساعت 05:49 ب.ظ

منظورم اینه که بچه باش !

سهیل چهارشنبه 17 اسفند 1384 ساعت 05:49 ب.ظ

baadan ke bozorg shi migi kashki alan bache boodam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد