تشنه

روز از نو روزی از نو

تشنه

روز از نو روزی از نو

مرد شماره ی ۸

!علی کریمی در حال دریبل زنی سایه ی خودش

علی کریمی... کسی که توی سایت بایرن مونیخ به عنوان بازی ساز معرفی شده ! هر در ایران ما او را بیشتر به عنوان مهاجم می شناسیم، مهاجم دریبل زن و خیلی جاها فرشته ی نجات ما! هر چند نمی توانم اشتاباهاتش را فراموش کنم و گاهی غرورش را... ولی به هر صورت او یکی از بهترین لژیونر های تاریخ فوتبال ایران است.

 منبع عکس: سایت شخصی علی کریمی

یادت نره مطلب قبلی رو بخونی! این فقط برای یادگاری هستش!

نظرات 2 + ارسال نظر
سینا دوشنبه 30 مرداد 1385 ساعت 06:41 ب.ظ http://sinaandfootball.blogfa.com

دوستی از من در مورد بازی جواد نکونام و نقش وی در تیم ملی سؤالی کرده بود، ترجیح دادم به جای تمرکز بر روی بازی نکونام دیدی کلی در مورد نقش هافبک‌های دفاعی مطرح کنم و بر اساس آن به هافبک‌های دفاعی ایران بپردازم.
هافبک‌های دفاعی در فوتبال چند وظیفه مهم دارند و هر بازیکنی با توجه به ویژگی‌های فردی خود در انجام یک یا چند وظیفه خاص تبحر دارد. همان طور که از نام هافبک دفاعی بر می‌آید، مهم‌ترین وظیفه یک هافبک دفاعی ایجاد سد دفاعی در میانه میدان مقابل حملات تیم حریف است. برای این منظور، بازیکن باید بتواند خوب تکل کند، ضربات سر را بزند و قدرت بدنی مناسبی برای شرکت در درگیری‌ها داشته باشد. پاتریک ویرا یکی از بهترین نمونه‌های چنین هافبک‌هایی است. خوب تکل می‌زند، در زدن ضربات سر تبحر دارد و با قدرت بدنی بالایی که دارد که می‌تواند در مقابل هر تیمی میانه زمین را از آن خود کند.
خاصیت دفاعی مهم‌ترین ویژگی هافبک دفاعی است، اما در فوتبال امروز همه بازیکنان باید در حملات تیم شرکت مؤثر داشته باشند، در غیر این صورت توان تهاجمی تیم کاهش می‌یابد. به همین دلیل، یکی از وظایف مهم هافبک‌های دفاعی کار توپ پخش کردن است. هافبک دفاعی در جلوی مدافعان بازی می‌کند، در نتیجه می‌تواند در انتقال توپ از خط دفاعی به هافبک و حمله نقش‌آفرینی کند. بازیکنی که با دقت بیشتری پاس بدهد و توانایی ارسال پاس‌های کوتاه و بلند داشته باشد، می‌تواند توپ‌پخش کن خوبی باشد. در میان هافبک‌های دفاعی ژابی بازیکن تیم بارسلونا و تیم ملی اسپانیا توانایی ارسال پاس‌های سالم زیادی دارد. در برخی بازی‌ها او بیش از 90 درصد پاس‌هایی که می‌دهد به مقصد می‌رسد. اهمیت پاس‌های طلایی در نقش هافبک دفاعی به حدی است که آندرآ پیرلو که در تیم اینتر در نقش مهاجم و هافبک تهاجمی بازی می‌کرد، وقتی به تیم میلان آمد با توجه به توانایی ارسال پاس‌های دقیق در نقش هافبک دفاعی بکار گرفته شد. این بازیکن در جام جهانی توپ برنزی را از آن خود کرد.
یکی از وظایف فرعی هافبک دفاعی پیشروی به سوی دروازه حریف و گلزنی با استفاده از شوت‌های محکم است. همه بازیکنان دفاعی این ویژگی را ندارند و ممکن است که حتی توانایی شوتزنی ساده را نداشته باشند، مثل حمید استیلی که یکی از هافبک‌های خوب ایران بود، تقریباً می‌شود گفت که اصلاً شوت نمی‌زد. در مقابل، کریم باقری در نقش هافبک دفاعی گل‌های زیادی با شوت به ثمر رساند که شاید گل زیبایش از فاصلة 40 متری به کرده از یادها نرود.
از آنجایی که تعداد معدودی از هافبک‌های دفاعی دنیا همة قابلیت‌های بالا را همزمان دارند؛ مربیان از ترکیب بازیکنان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، با توجه به ضعف پیرلو در کارهای دفاعی مربیان از گاتوسو در کنار او استفاده می‌کنند. در بارسلونا، ریکارد در کنار ژابی از هافبک‌های دفاعی با قدرت دفاعی بالاتر استفاده می‌کند که در فصل گذشته بیشتر این نقش بر عهده ادمیلسون بود.
در مورد نکونام باید گفت که او یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی حال حاضر ایران است، گرچه به هیچ وجه نمی‌توان او را با کریم باقری مقایسه کرد، اما می‌توان گفت که او هم درگیرانه در کارهای دفاعی شرکت می‌کند و هم قدرت شوتزنی متوسطی دارد. از آنجایی که دوست خوبم در مورد شوتزنی نکونام پرسیده بود، باید بگویم که نکونام در بازی‌های باشگاهی نشان داده است که بازیکن شوتزنی است، اما نباید انتظار داشت که بتواند در همه بازی‌ها گلزنی کند. بازیکنانی که ما آنها را به عنوان شوتزن می‌شناسیم در همة بازی‌ها نمی‌توانند گل بزنند و تعداد گل‌های ملی آنها با استفاده از شوت محدود است. برای آن که بتوانی مقایسه کنی می‌توانی به بازی و گل‌های فرانک لمپارد، استیون جرارد و جو کُل دقت کنی.

علی رضا جمعه 15 شهریور 1387 ساعت 01:48 ق.ظ http://hurrahsport.com

پرتال هورا ورزش افتتاح شد
دعوت به همکاری
پرتال جامع اطلاع رسانی ورزش افتتاح شد .
Www.HurrahSport.Com
همراه با امکاناتی بی نظیر
• پشتیبانی از 9 زبان ( فارسی ، انگلیسی ، عربی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، آلمانی ، چینی ، پرتغالی)
• جدیدترین اخبار و رویدادهای ایران و جهان
• بانک جامع و کامل اطلاعات ورزش
• مسابقه و سرگرمی همراه با جوایز ارزنده
توجه : بروز رسانی سایت برای کاربران امکان پذیر می باشد و شما هم می توانید سهمی بسزا در روند رو به رشد سایت داشته باشید .
شما می توانید مدیر بخشی از سایت شوید و قسمت مربوط به خود را مدیریت کنید .
هورا اسپرت دارای باشگاه خبرنگاری می باشد و شما می توانید در دوره خبرنگاری پرتال ورزش شرکت نموده و مدرک خبرنگاری از باشگاه خبرنگاران هورا اسپرت دریافت کنید .
به همراه امکانات باورنکردنی دیگر که پس از مراجعه به سایت مشاهده خواهید کرد .
از شما دوست گرامی دعوت بعمل می آید .
لطفاٌ جهت اعلام همکاری شماره تماس و آدرس ایمیل خود را در قسمت تماس با ما وارد نموده تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود .
با تشکر .
www.hurrahsport.com



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد