تشنه

روز از نو روزی از نو

تشنه

روز از نو روزی از نو

با چه زبانی فکر می کنید؟

  زبان تنها وسیله ای برای انتقال مفاهیم و اطلاعات نیست، بلکه وسیله ای برای اندیشیدن و ایجاد ارتباط بین نماد ها و سمبل ها(که خود جزئی از زبان هستند) نیز هست.

 شاید زمانی که این رو ابتدا در کتاب زبان فارسی اول دبیرستان می خونی به نظرت مسخره، کلیشه ای و تنها چیزی برای حفظ کردن بیاد، تا زمانی که خیلی جدی به مشکل این که بخوای مفاهیمی که در گذشته شکل گرفتن رو با زبانی که تجربه ای در فکر کردن راجع به اشیایی که عمیق می دونی شون نداره تحلیل کنی. این جاست که می فهمی تازه زبان چیه.

 می گن ایرانی ها باهوش هستن، نمی دونم ضریب هوشی ایرانی ها واقعا بالا هست یا نه(به عنوان یک فاکتور ذاتی-ژنتیکی) ولی می دونم زبانی که باهاش فکر می کنن می تونه در تحلیل یه سری مفاهیم بیشتری از زبانی که تو کلاس زبان ها یاد می گیرن در فکر کردن به خیلی چیزها کمکشون کنه، فقط کافیه بلد باشن خوب ترجمه هم بکنن،‌ تا بتونن ایدشون رو تو دنیا هم مطرح کنند(البته بعد از زمانی که به اون نقطه رسید).

 پ.ن: نظر همون یک نفر این قدر تاثیر گذار بود که باز بنویسم. امیدوارم بتونم روزگاری تولدش رو بهش تبریک بگم.

نظرات 8 + ارسال نظر
سهراب سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 12:34 ق.ظ http://ohoom.bogsky.com

سلام واقا لذت بردم ممنون
دوست عزیز اگر امکانش هست وبلاگ منو در لینکستان خود قرار بده.
اگر این کارو بوکنی هیچ وقت لطفت رو فراموش نمیکنم.
قربانت سهراب
www.ohoom.blogsky.com
در این وبلاگ خوش بگذرانید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 12:59 ق.ظ

بسم الله؛
سلام؛
اوه پسر تو هنوز زنده ای؟ چه خبر؟ دوربینت چطوره؟ می بینم انقلابی شدی و چلغوز می لینکی! چه خبر؟ مدرسه چه خبر؟
در ضمن اگر توقع داری کامنتم مربوط به مطلب باشه شرمنده،‌ حضوری باید حرف بزنم در مورد این نوشته ی سنگین! البته سنگین برای من. کلا ... ممنون از لطفت،‌ رفاقت ها لزوما ربط مستقیم با ایدئولوژی ها ندارند یا حداقل تولی و تبری ما خیلی باز تر از خیلی هاست ...
خوبی؟ :D
ببینمت. اینم تلفن:
09354559518

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 مهر 1386 ساعت 02:52 ق.ظ

/////////////azadeha/m/@/ya/hoo.com/////////////

شیدا یکشنبه 15 مهر 1386 ساعت 11:46 ب.ظ http://sara8000.persianblog.com

سلام.
من که چیزی از این مسائل سرم نمی شه! اما ایرانی بودن خودم رو دوست دارم... خیلی زیاد... نمی دونم چرا!
.
.
هر چند مهم اینه که آدم باشه... هر کجا و به هر شکلی... من بودن رو و زندگی کردن خیلی دوست دارم...

به روزم. منتظرت هستم :)

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 مهر 1386 ساعت 10:36 ب.ظ

fa/lari/jani
mgila

شید ا چهارشنبه 18 مهر 1386 ساعت 08:44 ب.ظ http://sara8000.persianblog.ir

سلام.
آره باهات موافقم.
من خودم در حالت عادی باید کلی روم کار کنن تا یک لحظه جدی شم!!! نمی دونم چرا تو وبلاگم این طوری می شم!
نکته ی ظریف و مهمی بود.
.
.
سعی می کنم درستش کنم.
در ضمن افتخار بده مطلب رو بخون!! :)

فکر کنم آدرس درست شد.
مرسی. منتظرم.

شیدا یکشنبه 22 مهر 1386 ساعت 03:45 ب.ظ

به روزم.

[ بدون نام ] دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 10:46 ق.ظ

http://youtube.com/watch?v=1eThdSWUDxM

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد