تشنه

روز از نو روزی از نو

تشنه

روز از نو روزی از نو

بهار

لحظه تحویل سنجابی دیدم که به خورشید نگاه دوخته بود...


امید را از نگاهش دیدم.

نامه ای قدیمی

  سکوت زهر است برای تشنه ها.
 
  ستایش می کنمش. سکوت بعدی درد گونه دارد برایم..
 
  سپاسگذارم.

  این درد پتانسیلی آرامش وار دارد. این مرگ حیات محدود دارد. این خواب بیداری دارد، بیداری خواب را می خواهد.

  صداقت... صداقت را می پرستم. باشد، صداقت هم باید درست استفاده شود.

 من نه عاشقم نه عاقل، نه غافلم نه هشیار، گرچه بالقوه همه ی آن ها هستم

مردم به خرافه نامه در جمکران می اندازند، من هم خرافه ام ارسال نامه ای شد به تک معلم و استاد

 سهمم زیاد نبوده و نیست، عزمم زیاد بوده و هست، امیدوارم که باشد

پس نوشت: اندکی قبل نوشته بودمش. الان که دیدم باورم نمی شد من نوشته باشمش. نه این که خوب باشد ها...

بیا

خسته شدم از این زمان... از این جریانی که برخلافش نمی شود شنا کرد. از این جریانی که تغییر می آورد. بله، هنوز فکر می کنم از تکراری بودن خسته می شوم. امروز از تغییر خسته شدم شاید... از عدم ماندگاری.

خواب و بیدار

  گفتمش زمان کم دارم برای خوابیدن، گرچه بسیار می خوابم.

  دروغ چرا، زمان زیاد است، برکت ندارد دیگر.


  پ.ن: بیداری مان با خواب تفاوت زیادی ندارد. اصلا معلوم نیست... شاید در خواب بیدارتر باشم!

حقیقت دوگانه

گربه ی شرودینگرم... بین مرگ و زندگی گیر.

تو

«تو»، تنها دو حرف
«تو»، یک ضمیر معمولی
ـ که فقط با دو حرف ساده‌ی خود
سرشاری این جهان را از آن من می‌کنی.


«تو»، تنها دو حرف

و من، چو خاک بهاری
به گرمای زندگی‌آفرین تو انس می‌گیرم.


«تو»، تنها دو حرف

ـ که با تکرارت اینک من
طعم خوشبختی را در دهان خود احساس می‌کنم.
جدایی را دهان می‌دوزم تا کلامی نگوید
و اطاعتِ فرمانِ رنج را پا سست می‌کنم.


«تو»، تنها دو حرف

و من، نازنین!
از خودِ خویشتن رها
به خیل نوابغی که خواهند آمد
و قهرمانانی که غبار گشته‌اند
می‌پیوندم.


«تو» تنها دو حرف

و وقتی که ناگهان
رها می‌کنی مرا و دور می‌شوی،
چون خانه‌ی متروکی تَرَک بر می‌دارم؛
دیوارهایم آوار می‌شود و بی‌صاحب؛
و اندوه، چون موریانه‌ها،
در تیر‌ها و ستون‌ها و بامم آشیان می‌سازد.


«تو»، تنها دو حرف

«تو» یک ضمیر معمولی!


- بارویر سواگ
- [احتمالاً] ترجمه‌ی سارمن سلیمانی

خاطره

  یادم هست یکبار با دوستی رفتیم دیدن یک نمایش از کارهای آتیلا پسیانی و گروه بازی. اسم نمایش یادم نیست، یک نوع تعزیه ی سوپر مدرن بود! اسم عجیب غریبی داشت. من و دوستم نمی فهمیدیم اسمش یعنی چه اصلا. بعد راه افتادیم در صف بلیط آن نمایش از همه معنی آن اسم را پرسیدیم، روح کسی خبر نداشت! و فکر کنم هیچ کس درک نکرد معنی دقیق آن نمایش چه بود!